လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းက စီနီယာ ဂ်ဴနီယာ

လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းက စီနီယာ ဂ်ဴနီယာ
02, January 2017
Total View : 8252

လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းက စီနီယာ၊ ဂ်ဴနီ ယာဆက္ဆံေရးအေၾကာင္းေျပာပါဆိုလွ်င္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ကိုယ့္ရဲ႕စီနီယာ အေၾကာင္း၊ ကိုယ့္ရဲ႕ဂ်ဴနီယာအေၾကာင္း မေက်နပ္ခ်က္ကေလးေတြထြက္လာေလ့ရွိ ပါတယ္။ ဂ်ဴနီယာေတြဘက္ကၾကည့္ျပန္ ေတာ့လည္း လုပ္ငန္းခြင္ကိုေရာက္လာတဲ့ ဝန္ထမ္းအသစ္ကို လက္တြဲမေခၚခ်င္ဘဲ ပညာျပေလ့ရွိတယ္ဆိုတာမ်ိဳးေျပာၾကသလို၊ စီနီယာေတြကဘက္ကက်ျပန္ေတာ့လည္း ဂ်ဴနီယာေတြက ကိုယ့္ထက္စီနီယာက်တဲ့ သူေတြအေပၚ အခ်င္းခ်င္းေလးစားမႈအား နည္းတယ္ဆိုတာမ်ိဳးေတြက စီနီယာ၊ ဂ်ဴနီယာၾကားမွာ အၿမဲလိုလိုၾကားေနရတတ္တဲ့ စကားေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ 

လုပ္ငန္းခြင္တိုင္းမွာ အခ်င္းခ်င္းမ သင့္ျမတ္ၾကတဲ့စီနီယာဂ်ဴနီယာေတြရွိသလိုပဲ အခ်င္းခ်င္းညီညီၫြတ္ၫြတ္ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ရွိၾကတဲ့ စီနီယာ ဂ်ဴနီယာေတြလည္းရွိပါ ေသးတယ္။ တကယ္ေတာ့လူတစ္ဦးခ်င္းစီ ရဲ႕စိတ္ထားနဲ႔လည္းသက္ဆိုင္ေနပါေသးတယ္။ စီနီယာကလည္း စီနီယာပီသတဲ့စိတ္ဓာတ္ မ်ိဳးရွိမယ္၊ ဂ်ဴနီယာကလည္း ဂ်ဴနီယာတစ္ ေယာက္မွာရွိရမယ့္က်င့္ဝတ္ေတြျပည့္စံုမယ္ ဆိုလွ်င္ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦးရန္သူလိုျဖစ္စရာ ဘာအေၾကာင္းမွ မရွိႏိုင္ပါဘူး။ စီနီယာ၊ ဂ်ဴနီယာဆိုတာနဲ႔ ရန္သူသဖြယ္သေဘာ ထားလိုက္တာက မွားယြင္းတဲ့ခံယူခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း ကိုယ္က စီနီယာပဲျဖစ္ေစ၊ ဂ်ဴနီယာျဖစ္ေစ ျဖစ္ေနခဲ့မယ္ဆိုလွ်င္ ကိုယ့္ရဲ႕စီနီယာ၊ ဂ်ဴနီ ယာနဲ႔အၿမဲတမ္းအဆင္ေျပေျပဆက္ဆံသြား ႏိုင္ဖို႔အတြက္ တင္ျပေပးခ်င္ပါတယ္။

စီနီယာဆိုတာ တစ္ခ်ိန္တုန္းက ဂ်ဴနီယာဆိုတာ မေမ့ေစခ်င္

လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းမွာ စီနီယာေတြ အေနနဲ႔လည္း ဒီအခ်က္ေလးကိုမေမ့ဖို႔လို ပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ စီနီယာဆိုတာ တစ္ခ်ိန္တုန္းက ဂ်ဴနီယာပါ။ ဒီအခ်က္ ေလးကိုအၿမဲေအာက္ေမ့သတိရၿပီး အသစ္ ဝင္လာတဲ့ ဂ်ဴနီယာေလးေတြကို လက္တြဲ ေခၚပါ။ သင္ၾကားျပသေပးစရာပညာရပ္ ေတြကိုလည္း မွ်ေဝေပးပါ၊ ေဖးမပါ၊ ကူညီ ပါ။ အခုဝင္ေရာက္လာတဲ့ ဝန္ထမ္းအသစ္ ျဖစ္တဲ့ ဂ်ဴနီယာကလည္း တစ္ခ်ိန္မွာ စီနီ ယာဘဝေရာက္ရဦးမွာပါ။ အဲဒီအခါမွာ သူ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ စိတ္သေဘာထားျပည့္ဝတဲ့ စီနီယာလိုစိတ္ဓာတ္မ်ိဳးနဲ႔ တျခားဂ်ဴနီယာ ေလးေတြကို လက္ဆင့္ကမ္းျပန္လည္မွ် ေဝေပးပါလိမ့္မယ္။

စီနီယာေတြကိုယ္တိုင္ကလည္း ဂ်ဴနီယာဆိုတာကိုယ့္ရဲ႕ေနရာကို လုမယ့္သူ၊ ကိုယ့္ရဲ႕အခြင့္အေရးကိုလုယူမယ့္သူလို႔ ဘယ္ေတာ့မွ သေဘာမထားပါနဲ႔။ ဘယ္သူ ကမွလည္း ကိုယ့္ရဲ႕အခြင့္အေရး၊ ကိုယ့္ရဲ႕ ေနရာကိုလုမယူႏိုင္ပါဘူး။ ေနရာဆိုတာ ကလည္း တစ္ေနရာတည္းရွိတာမဟုတ္ ပါဘူး။ ကိုယ္နဲ႔သင့္ေတာ္ရာေနရာတစ္ခုခု ကေတာ့ ကိုယ့္အတြက္အၿမဲတမ္းအဆင္ သင့္ရွိေနဦးမွာပါ။ ဒီေတာ့ကိုယ့္ရဲ႕ဂ်ဴနီယာ ေတြအေပၚမွာ လက္တြဲေခၚယူပါ။ သိသမွ် မွ်ေဝေပးပါ၊ ႐ိုင္းပင္းကူညီပါ။ ဒီအခ်က္က စီနီယာေတြအေပၚထားတဲ့ ဂ်ဴနီယာေတြရဲ႕ စိတ္ ထားေျပာင္းလဲသြားေစႏိုင္တဲ့အခ်က္ တစ္ခုပဲျဖစ္ပါတယ္။

ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အျပန္အလွန္ေလးစားမႈကအဓိကက်

ဒီအခ်က္ကလည္း စီနီယာ ဂ်ဴနီယာ ဆက္ဆံေရးအတြက္အဓိကလိုအပ္တဲ့ အခ်က္တစ္ခုျဖစ္တယ္ဆိုလွ်င္မမွားပါဘူး။ စီနီယာကလည္း စီနီယာအေလ်ာက္၊ ဂ်ဴနီယာကလည္း ဂ်ဴနီယာအေလ်ာက္ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦးအျပန္အလွန္ေလးစားပါမွ ေရရွည္မွာအဆင္ေျပႏိုင္မွာပါ။ စီနီယာ သမားကလည္း ေနာက္ဝင္လာတဲ့ဂ်ဴနီယာ ဆိုတာ ကိုယ့္အတြက္ခိုင္းဖက္ျဖစ္တယ္၊ စဝင္လာကတည္းက ကိုယ့္အေၾကာင္းသိ ေအာင္ေတာ့ ပညာေလးျပထားမွရမယ္ဆို တာမ်ိဳးမလုပ္သင့္သလို ဂ်ဴနီယာသမား ကလည္း စီနီယာဘာလုပ္လုပ္အေကာင္း မျမင္ႏိုင္ဘဲ ကိုယ့္ကိုဆရာႀကီးလုပ္လြန္း တယ္၊ အျပစ္ျမင္လြန္းတယ္ဆိုတဲ့သံသယ မ်ိဳးမရွိသင့္ပါဘူး။ ဒါကအျပန္အလွန္ေလး စားမႈကိုပ်က္စီးေစႏိုင္ပါတယ္။

တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦးအျပန္အလွန္ေလး စားမႈ၊ ယံုၾကည္မႈမရွိလွ်င္ ေရရွည္မွာလုပ္ ငန္းအတြက္ေရာ၊ ကာယကံရွင္ေတြအ တြက္ပါ မေကာင္းႏိုင္ပါဘူး။

ဆိုရွယ္မီဒီယာေပၚကေန တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦးအျပန္အလွန္အျပစ္ဖို႔တာမ်ိဳး မလုပ္သင့္

တစ္ခါတစ္ရံ ဆိုရွယ္မီဒီယာေၾကာင့္ လည္း တခ်ိဳ႕ျပႆနာေတြက မီးေလာင္ ရာေလ့ပင့္သလိုျဖစ္တတ္ပါေသးတယ္။ ကိုယ္က လုပ္ငန္းခြင္ကလူေတြအားလံုးနဲ႔ ဆိုရွယ္မီဒီယာေပၚမွာ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္ေန မယ္ဆိုလွ်င္ ကိုယ့္ရဲ႕ခံစားခ်က္၊ ကိုယ့္ရဲ႕ မေက်နပ္ခ်က္ေတြကို  ဆိုရွယ္မီဒီယာေပၚ မွာေပါက္ကြဲပစ္တာမ်ိဳး ေရွာင္ရပါလိမ့္ မယ္။ ဒါကကိုယ့္အတြက္လည္းအက်ိဳးမရွိ ႏိုင္သလို တစ္ဖက္လူျမင္တဲ့အခါလည္း အက်ိဳးမရွိႏိုင္ပါဘူး။ အက်ိဳးမရွိတဲ့အျပင္ ရန္စေတြပိုမ်ားလာႏိုင္ပါေသးတယ္။

တစ္ခါတစ္ရံကိုယ္က ဘယ္အလုပ္ မွာလုပ္ကိုင္ေနတယ္တို႔၊ ဘယ္ရာထူးရွိ တယ္ဆိုတာမ်ိဳးေဖာ္ျပထားတာမ်ိဳးဆိုလွ်င္ ပိုေတာင္သတိထားရပါလိမ့္မယ္။ ဘာပဲ လုပ္လုပ္ ကုမၸဏီပံုရိပ္ကိုသက္ေရာက္ေစ ႏိုင္တာကိုး။ ကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ရပ္ကေကာင္းတာ ျဖစ္ေစ၊ မေကာင္းတာျဖစ္ေစဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္ကုမၸဏီရဲ႕ပံုရိပ္ကိုသက္ေရာက္မွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံကိုယ့္ရဲ႕မေက်နပ္ မႈေတြက တစ္စံုတစ္ဦးကိုရင္ဖြင့္ေျပာျပလို႔ မရတဲ့အခါမ်ိဳးမွာ ဆိုရွယ္မီဒီယာေပၚမွာ ရင္ဖြင့္တတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီလိုရင္ဖြင့္ လိုက္ရလွ်င္ ကိုယ့္ရင္ထဲက ခံစားရတာေတြ ေပါ့ပါးသြားသလိုခံစားလိုက္ရပါတယ္။ ဒါ ေပမဲ့ တစ္ဖက္ကျပန္ရလာႏိုင္တဲ့ဆိုးက်ိဳး ေတြကိုလည္းထည့္သြင္းစဥ္းစားရပါမယ္။ တစ္ခါတရံမွာအခ်င္းခ်င္းနားလည္မႈတစ္ ခုေၾကာင့္ ျပႆနာျဖစ္သြားရတယ္ဆိုလွ်င္ အခ်ိန္တန္လွ်င္ ေျပလည္တန္ေကာင္ေျပ လည္ႏိုင္ပါေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့အဲဒီျပႆ နာက ဆိုရွယ္မီဒီယာေပၚေရာက္သြားခဲ့ လွ်င္ေတာ့ ျပန္လည္ေျပလည္ႏိုင္စရာမရွိ ေတာ့ပါဘူး။ အဘက္ဘက္ကတင္းမာသြား တဲ့အေျခအေနအထိေရာက္ရွိသြားလို႔ပါ။ ဒါေၾကာင့္မျဖစ္မေန ဆိုရွယ္မီဒီယာေပၚ မွာရင္ဖြင့္ခ်င္တယ္ဆိုလွ်င္ ကိုယ္တင္လိုက္ တဲ့စာေတြကို Only Me လုပ္တင္တာက အားလံုးအတြက္ အသင့္ေတာ္ဆံုးပါပဲ။ ကိုယ့္ရဲ႕ေဒါသေတြ၊ မေက်နပ္ခ်က္ေတြ အားလံုးကို Only Me လုပ္ၿပီးေပါက္ကြဲ လိုက္ပါ။ ဒါက ဘယ္သူ႔ကိုမွမထိခိုက္ႏိုင္တဲ့ လုပ္ရပ္တစ္ခုပါပဲ။ 

အႏွစ္ခ်ဳပ္ဆိုရလွ်င္ လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ ကိုယ္ကဂ်ဴနီယာျဖစ္ခဲ့ဖူးသလို စီနီယာ လည္းျဖစ္ေနဦးမွာပါပဲ။ ကိုယ္သာသူ႔ေနရာ မွာဆိုရင္လွ်င္ဆိုတဲ့စိတ္ကေလးထားတတ္ ဖို႔ပါပဲ။ ေနာက္မွဝင္လာတဲ့ ကိုယ့္ရဲ႕ဂ်ဴနီ ယာကေလးေတြကိုလုပ္ငန္းသေဘာသဘာ ဝရွင္းလင္းမွ်ေဝေပးဖို႔လိုသလို ကိုယ့္ထက္ စီနီယာက်တဲ့သူေတြအေပၚမွာလည္း အတတ္ႏိုင္ဆံုးေလးေလးစားစားနဲ႔ တိုင္ပင္ ႏွီးေႏွာဖို႔လည္းလိုပါတယ္။ 

စီနီယာေတြအေနနဲ႔လည္း ကိုယ္သိ သမွ်အလုပ္အေတြ႕အႀကံဳေတြကိုျပန္လည္ မွ်ေဝေပးဖို႔ လက္မတြန္႔ေစခ်င္ပါဘူး။ ပညာအလင္းေရာင္ဆိုတာ သူတစ္ပါးကို မွ်ေဝေပးလိုက္လို႔ ကိုယ့္ဆီမွာေလွ်ာ့က် သြားမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဂ်ဴနီယာေတြက ကိုယ့္ေနရာကိုလုယူမယ့္သူေတြမဟုတ္ပါ ဘူး။ ဒီအတိုင္းပဲ စီနီယာဆိုတာကလည္း ဝင္လာသမွ်ဂ်ဴနီယာေတြကိုအႏိုင္က်င့္ၿပီး  ပညာလွ်ိဳခ်င္တဲ့သူေတြမဟုတ္ေၾကာင္းပါ။

ေက်ာ့ေကခိုင္