အလုပ္႐ႈပ္သူလား၊ အ႐ႈပ္လုပ္သူလား

အလုပ္႐ႈပ္သူလား၊ အ႐ႈပ္လုပ္သူလား
29, December 2016
Total View : 892

လုပ္ငန္းခြင္တခ်ိဳ႕မွာေတြ႕ရတတ္တဲ့ လူအမ်ိဳးအစားတစ္ခုကေတာ့ အလုပ္႐ႈပ္ ဟန္နဲ႔ အ႐ႈပ္လုပ္ေနသူပဲျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ တို႔ကိုၾကည့္လိုက္တိုင္း အလုပ္ေတြအားလံုး ကိုသူတစ္ေယာက္တည္းလုပ္ေနရတဲ့ပံုစံဖမ္း ၿပီးအလုပ္႐ႈပ္တယ္လို႔အၿမဲတမ္းညည္းညဴ ေနတတ္ေပမဲ့ တကယ္တမ္းေတာ့ ျပာေပမဲ့ ဖြဲမထြက္ၾကသူေတြပါ။ ဒီလိုလူမ်ိဳးေတြက လုပ္ငန္းခြင္တိုင္းမွာေတာ့မရွိႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့လည္းတခ်ိဳ႕လုပ္ငန္းခြင္ေတြမွာေတာ့ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုအလုပ္႐ႈပ္ခ်င္ ေယာင္ေဆာင္ၿပီး အ႐ႈပ္လုပ္တတ္တဲ့သူ ေတြက ဘယ္လိုပံုစံမ်ိဳးေတြျဖစ္မလဲဆိုတာ ေဖာ္ျပေပးသြားခ်င္ပါတယ္။

အမ်ားအျမင္မွာ အလုပ္ႀကိဳးစားသူလို႔ ျမင္ေစခ်င္တာ

အ႐ႈပ္လုပ္သူေတြကအမ်ားရဲ႕အ ထင္ႀကီးမႈကိုလည္း လိုခ်င္ၾကပါေသး တယ္။ ကိုယ္တိုင္က တကယ္ႀကိဳးႀကိဳးစား စားလုပ္ကိုင္လိုတာမဟုတ္ဘဲ အမ်ားအ ျမင္မွာ အလုပ္ႀကိဳးစားသူတစ္ေယာက္လို႔ ထင္ျမင္ေစခ်င္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လည္းအေပၚယံဟန္ျပသက္သက္အေနနဲ႔ အလုပ္ေတြလုပ္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္တတ္ ပါတယ္။ တကယ္တမ္းေတာ့ အလုပ္ၿပီး ေျမာက္ေအာင္လုပ္တာမဟုတ္ဘဲ တျခား သူရဲ႕အျမင္မွာအလုပ္ႀကိဳးစားသူလို႔ျမင္ ေစခ်င္႐ံုသက္သက္ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ပဲ သူတို႔အနီးမွာ အလုပ္ေတြပံုၿပီး ီနေိ ဴငညန အထိအလုပ္ေတြမၿပီးျပတ္ဘဲျဖစ္ေန တတ္ပါတယ္။

မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ဆံုတဲ့ အခါ ငါကဘယ္ေလာက္ေတာင္အလုပ္ မ်ားတာ၊ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ထမင္းစားခ်ိန္ ေရခ်ိန္ေသာက္ခ်ိန္ေတာင္ မနည္းလုလုပ္ ေနရတယ္လို႔ေျပာရတာကိုလည္းေက်နပ္ ေနသူေတြပါ။ တကယ္တမ္းေတာ့ အဲဒီလို ေျပာတဲ့သူေတြက ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ညံ့ဖ်င္း ေၾကာင္း လူတကာကိုလိုက္ေျပာေနတာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။ လူတိုင္းက အလုပ္တာဝန္ ကိုယ္စီရွိၾကပါတယ္။ သူမ်ားေတြမွာကိုယ္ ပိုင္အခ်ိန္ရွိသေလာက္ ကိုယ့္မွာကိုယ္ပိုင္အ ခ်ိန္မရွိတာက ကိုယ့္ရဲ႕စီမံခန္႔ခြဲမႈအမွား ေၾကာင့္ဆိုတာကို သတိခ်ပ္ေစခ်င္ပါတယ္။ ဟန္ဆာင္ျခင္းဆိုတာဘယ္အရာမွမေကာင္း ဘူးဆိုတာ အလုပ္မ်ားသလိုဟန္ေဆာင္ တတ္တဲ့သူေတြလည္း သတိထားသင့္ပါ တယ္။

အၿမဲတမ္းလုပ္စရာအလုပ္ေတြပံုေနတာ

တကယ္ေတာ့လူတိုင္းမွာ အလုပ္စ ဝင္ကတည္းက ကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ငန္းတာဝန္ ေတြရွိၿပီးသားပါ။ ဝန္နဲ႔အားမမွ်လွ်င္ေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕အထက္လူႀကီးကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာျပၿပီး လူသစ္ထပ္ေခၚလို႔ရပါတယ္။ အခုေျပာမယ့္ အ႐ႈပ္လုပ္တတ္တဲ့သူမ်ိဳး ေတြကေတာ့ အဲဒီလိုမဟုတ္ပါဘူး။ ေပး ထားတဲ့လုပ္ငန္းတာဝန္ကို စနစ္တက်မ လုပ္တတ္ဘဲ ဟိုအလုပ္ကိုအစဆြဲထုတ္၊ ဒီအလုပ္ကိုအစဆြဲထုတ္နဲ႔ ဘယ္အလုပ္မွ  ၿပီးၿပီးျပတ္ျပတ္မလုပ္ႏိုင္ၾကသူေတြပါ။ ဒါ ကကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ငန္းတာဝန္ကို မကြ်မ္းက်င္ တာေၾကာင့္ျဖစ္ႏိုင္သလို သူ႔ရဲ႕မူလဘူတ အက်င့္ေၾကာင့္လည္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ တကယ္တမ္းေတာ့ လူတိုင္းက သူ႔လိုပဲ အလုပ္တာဝန္ေတြကိုယ္စီကိုယ္ငွရွိၾကတာ ပါပဲ။ တျခားသူေတြအလုပ္ေတြၿပီးစီးေန ခ်ိန္မွာ သူရဲ႕အလုပ္က မၿပီးေသးပါဘူး။ ဒီအခ်က္ေတြကိုၾကည့္ၿပီး အမွန္တကယ္ အလုပ္႐ႈပ္သူလား၊ အလုပ္႐ႈပ္ခ်င္ေယာင္ ေဆာင္သူတစ္ေယာက္လားဆိုတာ သံုး သပ္ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။

ဦးစားေပးလုပ္ရမယ့္အလုပ္ကို မသိတာ

ဘယ္အလုပ္ကိုဦးစားေပးလုပ္ကိုင္ရ မွန္းမသိတာေၾကာင့္လည္း အလုပ္မ႐ႈပ္ဘဲ အ႐ႈပ္လုပ္မိၾကပါတယ္။ ပိုၿပီးျမန္ဆန္ ေကာင္းမြန္တဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို မသိတာေၾကာင့္လည္း အလုပ္ခ်ိန္ပိုၾကာ သြားတတ္ပါတယ္။ ဘယ္အလုပ္ကအေရး ႀကီးတယ္၊ ဘယ္အလုပ္က အေရးမႀကီးဘူး ဆိုတာမ်ိဳး ခြဲခြဲျခားျခားမသိတာေၾကာင့္ အ႐ႈပ္လုပ္သူေတြျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။   ဘယ္အလုပ္မဆိုပိုမိုျမန္ဆန္ၿပီး စနစ္က်တဲ့နည္းစနစ္ရွိပါတယ္။ အဲဒီနည္း စနစ္ကိုသိၿပီးအသံုးျပဳႏိုင္ကာမွ လုပ္ငန္း ခြင္မွာကြ်မ္းက်င္သူတစ္ေယာက္ျဖစ္လာ ႏိုင္မွာပါ။ ဒီလိုမွမဟုတ္လွ်င္ေတာ့အလုပ္ သာလုပ္ေနတယ္၊ အခ်ိန္ကုန္ရတာပဲ အဖတ္တင္ပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ္ရဲ႕အလုပ္မွာ ဦးစားေပးလုပ္ရမယ့္အလုပ္နဲ႔ ေနာက္မွလုပ္ ရမယ့္အလုပ္ခြဲျခားရပါမယ္။ ဒီလိုမွမ ဟုတ္လွ်င္ေတာ့ ကိုယ္ကအလုပ္႐ႈပ္သူ လား၊ အ႐ႈပ္လုပ္သူလား သံုးသပ္ရပါေတာ့ မယ္။

အလုပ္ေတြကို အိမ္သယ္ၿပီးလုပ္တာ

ေပးထားတဲ့လုပ္ငန္းတာဝန္ေတြကို မၿပီးစီးလို႔အိမ္သယ္ၿပီးလုပ္ရတယ္ဆိုတာ တစ္ခါတေလပဲ ေကာင္းပါတယ္။ အၿမဲလို လို ႐ံုးအလုပ္အိမ္သယ္လာတာကေတာ့ မေကာင္းပါဘူး။ ကိုယ္ကဘယ္ေလာက္ပင္ အလုပ္႐ႈပ္သူျဖစ္ေစဦးေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ကိုယ္ ပိုင္အခ်ိန္ဆိုတာရွိသင့္ပါတယ္။ ရွိရပါမယ္။  ႐ံုးကအလုပ္ေတြမၿပီးလို႔ အိမ္သယ္ၿပီးလုပ္ တယ္ဆိုတာ အလုပ္ႀကိဳးစားတာမဟုတ္ပါ ဘူး။ ကိုယ့္ရဲ႕စီမံခန္႔ခြဲမႈအားနည္းမႈေၾကာင့္ ႐ံုးမွာလုပ္ရမယ့္အလုပ္ကို အိမ္သယ္သြား ၿပီးလုပ္ရတာပါ။ 

႐ံုးအလုပ္ေတြအိမ္ယူသြား႐ံုနဲ႔ ကိုယ္ ကအလုပ္႐ႈပ္သူ၊ အလုပ္ႀကိဳးစားသူလို႔ ဘယ္သူကမွမသတ္မွတ္ၾကပါဘူး။ မိသားစု နဲ႔ရွိရမယ့္အခ်ိန္မွာ ႐ံုးအလုပ္ေတြနဲ႔႐ႈပ္ေထြး ေနလွ်င္ေတာ့အဆင္မေျပေသးပါဘူး။

အေရးမႀကီးတဲ့ ေဟာေျပာပြဲေတြ၊ အ စည္းအေဝးေတြမွာအခ်ိန္ကုန္ေနတာ

တခ်ိဳ႕ကုမၸဏီေတြမွာရွိပါတယ္။ တစ္ပတ္ကိုအစည္းအေဝးေတြ၊ ေဟာေျပာ ပြဲေတြဘယ္ႏွစ္ႀကိမ္လုပ္မယ္ဆိုတာမ်ိဳးေတြရွိ တတ္ပါတယ္။ အဲဒီအစည္းအေဝးေတြ၊ ေဟာေျပာပြဲေတြက တကယ္လိုအပ္လို႔ လုပ္တာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ကုမၸဏီကသတ္မွတ္ ခ်က္ျဖစ္ေနလို႔သာလုပ္ေနရတာမ်ိဳးပါ။ အစည္းအေဝးခန္းထဲမွာ အခ်ိန္တစ္နာရီ၊ ႏွစ္နာရီေလာက္ အေရးမပါတဲ့ကိစၥရပ္ေတြ နဲ႔ျငင္းခံုေနရမယ္ဆိုလွ်င္ ကိုယ္ရဲ႕အလုပ္ခ်ိန္ ေတြအတြက္ အခ်ိန္ဆံုး႐ံႈးမႈျဖစ္ေစပါတယ္။ အလုပ္လုပ္ရမယ့္အခ်ိန္ေတြမွာအခုလို အစည္းအေဝးေတြေၾကာင့္ပ်က္စီးသြားႏိုင္ ၿပီးအလုပ္ဝန္ပိလာတာမ်ိဳးျဖစ္လာႏိုင္ပါ တယ္။

မကြ်မ္းက်င္တဲ့အလုပ္ကို ကြ်မ္းက်င္သလိုဟန္ေဆာင္တာ

ဒီအခ်က္ေၾကာင့္လည္း ကိုယ့္ရဲ႕အ လုပ္စားပြဲမွာ အ႐ႈပ္ေတြျဖစ္ေနတတ္ပါ တယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕မကြ်မ္းက်င္မႈကို မကြ်မ္း က်င္ဘူးလို႔ဝန္ခံရမွာစိုးရြံ႕တာေၾကာင့္ မႏိုင္ တဲ့တာဝန္ေတြကိုလက္ခံထားတတ္ပါ တယ္။ အဲဒီတာဝန္ေတြကိုလည္းေအာင္ ျမင္ေအာင္မလုပ္ႏိုင္တဲ့အခါ အ႐ႈပ္လုပ္သူ တစ္ေယာက္ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။ မကြ်မ္းက်င္ဘူးလို႔ေျပာရမွာမရွက္ပါနဲ႔။ မကြ်မ္းက်င္ဘဲနဲ႔ ကြ်မ္းက်င္တယ္လို႔ေျပာ တာသာရွက္စရာေကာင္းတာပါ။ 

တစ္ခါတေလမွာ အလုပ္ခြင္မွာ No လို႔ျငင္းတတ္ဖို႔လိုပါတယ္။ အၿမဲတမ္း Yesလို႔ပဲေျပာေနရမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္မႏိုင္ နင္းတဲ့အလုပ္၊ မကြ်မ္းက်င္တဲ့အလုပ္ေတြ မွာ No လို႔ေျပာတတ္ပါေစ။ 

ဒီအခ်က္ေတြကိုဖတ္႐ႈၿပီး ကိုယ္က အလုပ္ေတြအရမ္းမ်ားၿပီးအမွန္တကယ္ အလုပ္ႀကိဳးစားသူလား၊ ဒါမွမဟုတ္ အ႐ႈပ္ ေတြခ်ည္းလုပ္ေနမိသူလားဆိုတာကို ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ေမးခြန္းျပန္ထုတ္သင့္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ အ႐ႈပ္ေတြလုပ္ၿပီး အခ်ိန္မ ျဖဳန္းမိပါေစနဲ႔။ 

ေက်ာ့ေကခိုင္